logo Koning Apestaart

Schriftelijke communicatie rond kinderopvang voor Koning Apestaart

Eerst zien en dan geloven. Dat snap ik. En zeker als het over maatwerk gaat. Sommige opdrachten of projecten leg je niet in 10 woorden uit. 

Wie of wat is Koning Apestaart?

Koning Apestaart is een allesomvattende webapplicatie die zorgt voor registratie, administratie, facturatie en opvolging van kinderen, medewerkers en ouders in de kinderopvang. Een snelgroeiende webapplicatie in een boeiende en uitdagende sector. Het grootste onderscheid met andere kinderopvangsoftwares? Bij Koning Apestaart maken ze software mét de kinderopvangsector, niet voor de sector. 

Nood aan…

Het team binnen Koning Apestaart bestond tot eind 2021 uit IT’ers en programmeurs: development, coderen, appontwikkeling … Vooral sterk in technische taal dus. Hierdoor ontstond er een communicatiekloof tussen hen en hun gebruikers. Daarnaast ontbrak het hen vaak aan tijd om het klantencontact optimaal te onderhouden. 

Er was dus nood aan extra hulp en communicatie op maat van hun gebruikers en doelgroep.

“Sveva is voor Koning Apestaart de perfecte aanvulling van het team. De snelheid waaraan ze zich heeft ingewerkt in onze toch redelijk complexe applicatie, is verbluffend. Haar leergierigheid kent geen grenzen en ze staat steeds paraat om in te springen waar en wanneer nodig.”

Liesbeth - Zaakvoerder Koning Apestaart
Copywriting en communicatie op maat door Sveva. Zittend aan tafel te schrijven in een notitieboek.

Takenpakket

Een groot project met verschillende verantwoordelijkheden waar heel wat (schriftelijke) communicatie bij komt kijken.

“We kunnen Sveva overal inzetten: zowel voor het schrijven van teksten (zoals nieuwsberichten en handleidingen), bij het klantencontact op de helpdesk, als bij uitwerken van nieuwe features. Onlangs nam ze het initiatief in het uitdenken van de beste werkwijze voor het ontwikkelen van een nieuwe feature in onze applicatie.”

Liesbeth - Zaakvoerder Koning Apestaart

Onderhoud van klantencontact

Het klantencontact bij Koning Apestaart gebeurt grotendeels via chatsysteem. De chat is de helpdesk voor onze gebruikers en het eerste aanspreekpunt van potentiële klanten. 

Ik sta in voor:

  • het beantwoorden van vragen van gebruikers en bezoekers.
  • het meezoeken naar oplossingen en via screenshots tonen waar gebruikers bepaalde zaken terugvinden in de webapplicatie.
  • een eventuele doorverwijzing naar een collega voor het inplannen van een demo of de aanvraag van een offerte.

“Het klantencontact is professioneel, maar toch ‘met een hoek af’, wat perfect is in onze sector en helemaal past bij waar we als bedrijf voor staan.”

Liesbeth - Zaakvoerder Koning Apestaart

Schrijfwerk

Hoe ik zorg voor communicatie op maat van elke gebruiker? Door uitleg te geven in heldere taal en geen schrik te hebben om hier en daar wat humor en creativiteit te gebruiken. Want schrijven voor de kinderopvangsector is ook een beetje spelen, maar dan met taal en woorden.

Zo sta ik in voor het schrijven van:

  • hulpartikels over het gebruik van de software
  • nieuwsberichten die verschijnen in de applicatie
  • nieuwsbrieven voor de gebruikers
  • webteksten op de website en webapplicatie
  • het inhoudelijk gedeelte voor grote offertes

“De teksten die ze schrijft, zowel de nieuwsberichten als de handleidingen, zijn to the point, eenvoudig te volgen en telkens met een grappige noot.”

Liesbeth - Zaakvoerder Koning Apestaart

Denkwerk

Naast schrijver ben ik ook een denker. Gelukkig kan en mag ik bij Koning Apestaart ook actief meedenken om de webapplicatie nog gebruiksvriendelijker te maken. 

Daarnaast word ik ook betrokken bij het ontwikkelingen van features in de app of software. 

Marketing

Een software verkoopt zichzelf niet. Sinds kort neem ik ook een groot deel van het marketinggebeuren op mij. Op die manier blijven we ons bereik vergroten en halen we de tofste kinderopvanginitiatieven binnen.

Mijn taken binnen marketing zijn:

  • Opvolgen van de statistieken van sociale media (LinkedIn, Facebook en Instagram) en website.
  • Schrijven van posts voor sociale media.
  • Visuals voorzien van de juiste copy.
  • Inplannen van de posts.
  • Schrijven van nieuwsbrieven om potentiële klanten warm te maken.
  • Schrijven van webteksten.

Veranderingen en voordelen

Gedaan met apenwerk en meer tijd voor development, ontwikkelwerk, opvolging van huidige klanten en onboarding van nieuwe klanten. Zo kan elke ‘aapistent’, medewerker binnen Koning Apestaart, zich meer bezighouden met hun sterkte en talenten.

Tot op vandaag maak ik nog altijd deel uit van het team binnen Koning Apestaart. Het grootste voordeel van deze langdurige samenwerking? Ik groei mee met de evolutie van de software en applicatie. Maar de software groeit door de kennis en ervaring die ik heb rond communicatie en kinderopvang. Win-win voor beide! 💪

Kriebelt het om samen te werken? Vraag een kennismakingsgesprek aan via mijn agenda.

Website voorbeeld Koning Apestaart

nieuwsgierig naar de webapplicatie van Koning Apestaart?

Neem hier een kijkje:

Dit vind je misschien ook interessant